Baju Hijau

Sebut saja baju hijau, mesti terbayang di mata korg askar kan? Bukan... Di sekolah baju hijau ini adalah pengawas kesayangan tr.. Semua pengawas sekolah di bawah pengawasan tr.. Cewah.. Macam KL Gangster lak tr ni.. takdelah.. tr baik..

Sebut pasal pengawas, tr teringat seorg pengawas ting 1 yang baru dilantik tempoh hari.. Dia bukan berbangsa Melayu. Tr kesian dgn family dia.. Family susah.. Ayah lumpuh stgh badan.. Ibu pula bertungkus-lumus cari duit utk keluarga. Pengawas ini tr boleh puji keperibadiannya.. Sopan dan tahu menghormati guru.. Nak tau? Oleh kerana dia mahu mengikuti kem kepimpinan pengawas (24-26 Jun), dia sanggup menolong ibunya bekerja hingga lewat malam. Jarang kita jumpa orang sebegini..

Ok, ada satu lagi pelajar yg berbaju hijau ini.. Orgnya baik dengan tr.. Juga bukan berbangsa Melayu, namun suka berkawan dgn orang Melayu. Orgnya sangat sensitif, jiwang serta tak kesah jika tr membaca diarinya.. Malah tr juga ada menghasilkan satu karya di dalam buku khasnya..

Kepada semua pengawas tr, jangan berputus asa.. jangan takut semasa menjalankan tugas.. tr, cikgu hidayah dan tr vipha sedia membantu.. OK?

Ulasan

Catatan Popular