Majlis Pelancaran Maskot Rumah Sukan

Ahlan Wa Sahlan..

Assalamualaikum wbt.. Bertemu lagi kita di ruang tanpa sempadan ni.. tr tau tr kena upload gambar2 ni dgn cepat tp semalam tr penat sgt.. hehehe jd tr tertido.. zzzz

Ok, semalam (16/6/2011) telah diadakan satu majlis pelancaran maskot rumah sukan yg sblm ni mmg tak penah wujud di sekolah kita..tidak pernah ada pelancaran der.. tapi smlm first time kita dapat lihat sume tu.. sepanjang 4 thn tr mengajar di smkpp, itulah yg pertama kali tr rasa kemeriahan hari sukan yang bakal kita tempuhi..

Guru2 rumah sukan sangat bersemangat.. Lebih2 lagi rumah hijau dan kuning.. Tr guru rumah biru.. Tr akui penyokong2 rumah biru agak hambar semalam.. tp masih belum terlewat lagi.. ada tempoh 2 minggu lagi sebelum sukan akhir padang.. Tr akan turun padang ler.. Terima kasih yang tidak terhingga buat LYNDA sebab tulun ambilkan gambar utk tr.. Jom kita 'checkitout' gambar2 ni..

Maskot Rumah Merah sudah tiba

Kelihatan Che Mat dan beberapa orang guru sedang menantikan majlis pelancaran

Guru2 rumah biru sedang bersedia dengan maskot2 mereka

Syafik 






 
Barisan maskot rumah2 sukan

Ninja Turtle rumah Hijau

Syafik n Abu

Guru2 rumah Kuning yang sangat dahsyattttt

Cikgu Shahrin n Cikgu Norehan yg sporting

Cikgu-cikgu menanti saat-saat pelancaran

Dah nak mula dah



1 Murni



Lynda masih sempat posing tu..

 Mulai minggu hadapan, tr Shanti takkan mengajar English di waktu petang.. Beliau akan berpindah ke sesi pagi.. Tr agak sedey sbb she is one of my bestfriends here.. Namun tr akur ada baiknya she moves to morning as she has a health problem dan pelajar2 India tak sudah2 bagi dia problem hehehe.. lagi satu, sapa yang akan menggantikan posisi disiplin beliau? kita nntkan.. tungguuuuu
ketibaan maskot Doraemon




ha ini baru the real mascot



 Tr dan semua hadirin agak terperanjat dan sedikit tersentuh melihat pengetua kita, Cik Mat, mendokong maskot Doraemon..(ciri2 kebapaan mmg ada pada dia)..

So cute + Doraemon pun sporting


 Hehehee.. bab Rumah Hijau.. banyak yg spoilt la pada hari tu.. tr dah byk kali gelak.. pada aksi pembukaan, tgh2 demo main pedang, pedang dia leh terjatuh..(masa ni cikgu Nisa tgh brief pasal maskot dia).
 Kemuadian, waktu tengah bergasak dengan penjahat, pedang Ninja Turtle boleh patah plak.. Lagilah bikin malu.. Malu tau cikgu Nisa.. yelah, benda ni kita tak boleh nak aspect bila nak jadi.. Kadang2 kita berharap rumah Hijau atau Kuning yang menang, alih2 rumah Biru plak yang jadi JUARA.. Itu takdir.. Kita kena redhalah..


 Kemunculan BumbleBee rumah Kuning menimbulkan tanda tanya pada mulanya.. Tr dan kwn2 curious juga apa na'alah la benda kuning tu... Org mesin rumput pun ada.. Sekali diberitahu Bumble Bee.. Macam budak pegi sekolah pun ada.. Cikgu Shahrin guna taktik 'doa' utk mendapatkan kemenangan rumah Kuning.. Ramai juga yang mengaminkan.. Tr dan beberapa org guru umah biru tidak rela mengaminkan doa Cikgu Shahrin tersebut.. Kami tidak rela Rumah Kuning juara tahun ini.. Tapi kami tak kesah kalau Rumah Merah juara sbb Rumah Merah tak penah jadi JOHAN..






 Terima kasih buat Cik Mat sbb berjaya menaikkan semangat semua pelajar supaya menyokong rumah sukan masing2 dan berjaya menaikkan darah kami.. hehehe.. saja je Cik Mat eh? Rasa macam nak bergaduh pun ada semalam.. (gaduh dalam hati la).. Dapat pulak ada dikalangan guru2 yang sengaja membakar2, kutuk2 rumah lainn(hehehe kadang2 rase macam budak2 pulak).. tp hati tr panas tuh.. Tr plak memang pantang dicabar... PANTANGGGGG SEKALI!!!! Jaga kao kancil.. Aku dapat kao..




Lambaian anak2 murid kesayangan tr...menandakan majlis pelancaran pada hari itu telah tamat... majulah sukan untuk negara.. Sekian...

Ulasan

farhan nabila berkata…
best e...nak jadi budak sekolah...
tr linda berkata…
hehehe.. klu boleh mmg nak jadi budak sekolah balik.. klulah masa boleh diputar semula..
Sahaini berkata…
♪♫ kana ko to e ena...
doraemom ♫♪

Catatan Popular