Amaran Shahrizat

KUALA LUMPUR: Bagi mengotakan janjinya yang mahu memberi amaran keras kepada pihak tertentu, Ketua Pergerakan Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, semalam mendesak pembangkang menghentikan serangan berbaur peribadi terhadapnya.
Sambil menyebut jelas nama Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin di hadapan 994 perwakilan Wanita, beliau menggesa pemimpin pembangkang itu mendesak presiden partinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail meletak jawatan seperti yang dilakukan terhadapnya.

“Saya nak kata kepada Zuraida...ooo, awak nak suruh saya letak jawatan...saya nak mencabar...okey, dengar ya puan-puan (semua perwakilan berdiri), saya nak mencabar Ketua Wanita PKR ini yang mendesak saya letak jawatan kerana apa....hanya kerana suami saya menjadi Pengerusi Eksekutif NFC (Perbadanan Fidlot Nasional).

“(Sedangkan) saya tak kena mengena...saya jalankan tugas saya, suami saya buat tugas dia....(Zuraida) nak suruh saya letak jawatan, (ia) tak ada kena mengena. Kalau itu dasar dan prinsipnya, saya nak menggesa Ketua Wanita PKR ini, desak beliau supaya hari ini juga beliau mendesak Presiden PKR (Wan Azizah) letak jawatan.
“Kerana dia suruh saya letak jawatan disebabkan suami saya....dia tak bersalah....saya nak minta dia hari ini gesa dan desak Datin Seri Dr Wan Azizah letak jawatan. Kerana apa...kerana angkara suami beliau (Datuk Seri Anwar Ibrahim) Ketua Umum PKR yang dihukum dan disabit pelbagai perkara yang saya sendiri tak sampai hati nak ucap.
“Desaklah...desak Presiden dia letak jawatan hari ini juga...betul tak? (disambut sorakan gemuruh perwakilan)...desak letak jawatan, barulah dia ‘terror’,” katanya ketika menyampaikan ucapan dasarnya pada Persidangan Agung Tahunan Wanita Umno 2011 di Dewan Tun Dr Ismail, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini.
Seperti meniup semangat kepada perwakilan bersamanya, Shahrizat menyambung ucapan dengan tidak gentar desakan Zuraida yang disifatkan biadab, malah selaku sayap kanan parti, Wanita Umno berjuang di samping Presiden, Datuk Seri Najib Razak.
Katanya, di bawah kepimpinan Najib, Wanita Umno diberi tempat utama dan atas pembangkang takut.

“Dia (pembangkang) tak cermin muka dia...betul tak? (diiyakan perwakilan yang bersorak). Gajah di depan hidung tak nampak...dia dan konconya...(malah) saya dimaklumkan ada seorang Ahli Parlimen di Kelantan, tak pernah balik... menjaga pengundi pun tidak, sebaliknya pusat khidmatnya di Machang tutup, dia sibuk di KL.

“Anak muda kita ini pula yang namanya Rafizi...Mafizi...apatah nama dia...si tanggang muda. Pergi sekolah belajar kerana apa...kerana perjuangan ibu yang ada di sini...(tapi dia) menjadi anak derhaka...menghina...menghasut bangsa...ini anak mudanya...si tanggang,” katanya.

Berikutan itu, beliau berkata, tohmahan kepadanya dan Wanita Umno ditangani sehabis-habisnya sekali gus ditentang hingga patah. 

Ulasan

Catatan Popular