Hari Keluarga dan Hari Raya Aidilfitri 2012

Pada hari Ahad yang lepas.. (9hb September 2012), warga pendidik dan pekerja SMKPP telah menyertai satu program iaitu Hari Keluarga dan Sambutan Aidilfitri 2012. Hari Rabu hari tu utk pelajar, Hari Ahad plak utk guru2 pula.. Campur plak ngan program hari keluarga, jadi takdelah baju raya sbb ada banyak aktiviti2 lasak. Semua guru boleh membawa keluarga ke sekolah. Tr sahaja yang tidak membawa keluarga ke sekolah. Sebenarnya boleh aje Tr bawa abg adi ke sekolah namun kesian pula pada adik umie sorang2 kat rumah.. Jadi the best thing, Tr sorang2 je yang pegi. Istimewanya Sambutan Hari Keluarga kali ini sebab ada gerai2 Pentadbir. Bukannya selalu tgk Pentadbir bertungkus-lumus menyiapkan keje kan? Jadi, bermula hari Sabtu Pengetua dan Guru2 Kanan serta GKM sibuk bertukang dan menyiapkan gerai masing2.. Tr xdelah ambil gambar pada hari Sabtu tersebut sebab Tr sibuk dengan kelas..tapi Tr tau memang mereka sibuk bekerja sebab Tr ada di kawasan dataran pada hari berkenaan (kelas 2B kan dekat dengan Dataran..). Beberapa pelajar India yang berkeliaran semuanya dipanggil oleh pengetua bagi menolong mereka di dataran. Itu memang bagus, tapi yang tak bagusnya diorang escape kelas. Dahlah tak bagitau guru2 yang berada di kelas.

Okeylah tu.. dah panjang bona Tr membebel.. Gambarnya takde jugak. Jom kita checkidout!! Korang rate sendirilah gambar2 ni.. Tr tak bawak kamera pun.. Tr cuma pakai HP je..


 Peraduan mewarna
 

 Pertandingan shoot bola jaring.. Dimenangi oleh Pn Faradisa.. Tak sia2 posing..

 Sesi bersama Atok. Dapat duit raya.. Sesi ni berjalan apabila Atok meminta beberapa org kanak2 yang berani naik ke pentas, menari dan dapat duit raya. Ni kalau abg adi ada ni, gerenti dia yang naik dulu. Balik rumah pun bila Tr tunjukkan gambar2 ni, dia dah bising sebab tak dpt pegi.. hehehe tahun depan kita pegi eh?

 
 Gerai2 makanan












 Selesai sahaja peraduan Hullahup, ada plak acara kupas kulit epal paling panjang.. Begitu tekun rakan2 guru buat keje..
 Pn Haszah
 Kak faridah

 Kak Jaemah
 Pn Chu

Ada juga diselitkan acara sambutan Hari Jadi anak kak Wan Sahibul. Meriah betul diorang dapat makan kek..dapat makan sate, soto, laksa, nasi minyak dan macam2 lagi. Acara berakhir pada jam 1 tengahari..

p/s: Kalau jamuan makan dapat diawalkan kan bagus. Budak2 bukannya boleh tahan lapar. Sambil2 makan, kita buat aktiviti pun boleh juga.. Mungkin takut makanan cepat habis kot.. Tr dengar cerita ada juga cikgu2 yang tak sempat makan..ada gak yang terasa ati langsung tak nak jamah makanan.. yelah, anak2 lebih penting kan? apa2 pun, tahun depan kita boleh perbaiki. kita boleh buat yang lagi baik dari yang ini..

Ulasan

Catatan Popular